donderdag 29 augustus 2013

TAG: How much is your face worth?

De tag is inmiddels alweer best oud, maar toch vond ik het leuk om deze toch voor mijn blog te gebruiken. Voor de tag bekijk je welke make-up je op je gezicht doet en welke waarde aan deze producten zit. Je telt alle bedragen bij elkaar op et-voila dan weet je hoeveel je gezicht 'waard' is. Ik houd erg veel van make-up en vind het ook altijd super leuk om ermee te experimenteren. Op youtube staan veel handige filmpjes waar je veel van kunt leren. Ik heb mijn make-up stash langzaam opgebouwd en ben nu eigenlijk zelf ook wel heel erg benieuwd naar hoeveel geld ik eigenlijk kwijt ben aan mijn dagelijkse make-up look.
 

Dit is een make-up look die ik dagelijks draag. Daar heb ik bewust voor gekozen. Ik gebruik namelijk elke dag dezelfde producten, maar toch heb ik wel vaak een andere look. Dit is heel gemakkelijk te doen met mijn Urban Decay pallet. Deze was in de aanschaf wel duur, maar gaat wel voor langere tijd mee. In mascara's wissel ik heel vaak. Bij deze make-up look heb ik gebruik gemaakt van een waterproof mascara. Hier ben ik niet zo'n grote fan van, want ik kan het er altijd maar weer moeilijk afkrijgen. Maar helaas heb ik op het moment even geen andere mascara.


De volgende producten heb ik gebruikt:
Urban Decay Naked pallet:                                                                                              €46,00
MAC studio fix fluid spf 15 in de kleur nw13:                                                                €30,00
MAC studio fix in de kleur nc20:                                                                                     €30,00
MAC studio careblend pressed in de kleur medium plus:                                                €24,00
Fogan cosmetics compact powder:                                                                                   €  1,00
Flase lash telescopic mascara waterproof:                                                                        €  8,50
Miss sporty eyepencil in de kleur 001 magic:                                                                   €  1,99
Sephora blush in de kleur no10 romantic rose:                                                                 €  7,00
MAC highlighter (oogschaduw) in de kleur Dazzlelight:                                                 €17,00
Catrice wenkbrauwpotlood in de kleur 020 date with ash-ton:                                         €  2,59
Yves Saint Laurent Rouge volupté lipstick in de kleur 002 (volgens mij sensual silk):   €33,00
Totaal                                                                                                                              €201,08
 
Of ik dit verwacht had? Ik denk het stiekem wel. Ik weet namelijk dat ik dure make-up producten gebruik. Er zitten een paar goedkope producten tussen. Zo heb ik de higlighter van Fogan cosmetics op de huishoudbeurs gekocht voor €1,00. Dit merk je ook wel aan de kwaliteit, want het blijft niet super lang zitten. De mascara is goedkoper omdat er een aanbieding was van 2e gratis. Ook de Sephora blush heb ik met korting gekocht normaal was deze rond de €14,00. Het kan natuurlijk altijd goedkoper, maar ik heb bijvoorbeeld een hele lichte huid waardoor het moeilijk is om de juiste kleur foundation te vinden. Toch vind ik het, het geld wel waard, want de make-up gaat lang mee en je merkt toch wel dat er verschil zit in de kwaliteit. Wat betreft de lipstick, wissel ik steeds af tussen deze van Yves Saint Laurent en een lipstick van Guerlain in de kleur Rouge shine automatique 261 rose imperial.
 
Hebben jullie al eens berekent voor hoeveel geld jullie dagelijks aan make-up gebruiken? Hoeveel is daaruit gekomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten