maandag 5 augustus 2013

A day at Railay Beach


Vandaag ben ik samen met mijn zusje een heerlijk dagje naar het strand gegaan bij Railay Beach. Ik heb echt nog nooit zo'n mooi strand gezien. Het is echt een strand waar je van droomt en je ooit wel eens op foto's hebt gezien. We zijn met de longtailboot vanaf Ao nang naar Railay beach gegaan.

Aan de andere kant van het schiereiland (ik weet niet precies wat het is. Geen eiland in elk geval) begon het al eb te worden. Het gaf best wel een mooi gezicht. De boom stond nog een klein beetje in het water. Later op de middag zag je dat het water zich heel ver had teruggetrokken en je eigenlijk alleen nog maar wat boten op het droge zag liggen.

Hier liep ik net de zee in. Dit is nog op Railay beach. Normaal houd ik niet zo van zwemmen in de zee, maar in Thailand is het zeewater heerlijk. 

Het strand was gewoon zo ontzettend mooi. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Toch zou ik niet graag in een hotel aan Railay beach zitten. Ten eerst omdat het daar heel duur is om te verblijven. Daarnaast is het alleen leuk voor twee dagen. Je hebt verder bij Railay beach niet heel veel te doen en bezienswaardigheden om heen te gaan. Je kunt eigenlijk alleen op het strand liggen. Wat uiteraard ook heerlijk is, maar ik wil ook vaak graag nog wat zien. En op een gegeven moment wen je ook aan het mooie strand en is het niet zo bijzonder meer om steeds heen te gaan.

Deze foto is gemaakt vanaf het uitzicht punt. We hebben behoorlijk moeten klimmen om hier te komen. Het was een stijl pad omhoog. Het was eigenlijk niet eens een pad te noemen, want je klom gewoon tussen de bomen omhoog. Het was niet te doen op slippers. Dus zijn we maar verder gegaan op blote voeten. Eenmaal bij het uitzicht punt, was het, het klimmen helemaal waard!! Aan de linkerkant heb je Railay beach. Aan de rechterkant het andere strand. Hier kun je al heel goed zien dat het er eb was. Ik denk dat het uitzicht punt nog mooier was geweest als het bij het andere strand ook vloed was geweest. Maar ik heb niks te klagen, want het uitzicht was prachtig.

Ik heb vandaag echt heerlijk genoten! Helaas vliegen we zondag aan het eind van de avond weer terug naar Nederland. Één ding is in elk geval zeker. De stranden ga ik echt heel erg missen in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten