donderdag 16 mei 2013

It's a long time ago.. + first recept - Breakfast smoothie

De laatste tijd ben ik niet erg actief geweest op mijn blog. Wat heb ik dan wel gedaan? Gewerkt. Heel veel gewerkt. In de meivakantie heb ik ongeveer 30 uren gewerkt en uiteraard Koninginnedag goed gevierd. Vorige week heb ik ook nog wat extra uurtjes gedraaid en zondag had ik een personeelsuitje. Karten & Lasergamen. Wat is dat ontzettend gaaf zeg!

maar goed, ik heb natuurlijk niet alleen gewerkt. De tijden dat ik wel op mijn laptop bezig was heb ik besteed naar het zoeken van gezonde recepten en ik heb wat research gedaan naar gezond eten. Ik wil namelijk goed en gezond gaan eten. Natuurlijk mag het ook wel eens een dagje wat minder gezond. Het moet natuurlijk wel leuk blijven! Ik geloof erin dat gezond eten ook gewoon een levensstijl is die je jezelf aanneemt. Mijn blog zal dus ook in het teken gaan staan van eten en recepten die ik met jullie ga delen.

Mijn eerste recept is een ontbijtsmoothie die ik tegen kwam op de website: modellist-id.com

 Wat heb je nodig?
     - 2 Kiwi's
     - 1,5 banaan
     - half doosje mango stukjes
     - een paar walnoten
     - een half kopje magere yoghurt
     - een half kopje melk

Zorg er eerst voor dat je de banaan in stukjes breekt/snijdt. Vervolgens doe je deze in de blender of hakmolen. Gooi ook de mangostukjes, kiwi en walnoten erbij in. Je kunt uiteraard ook gebruik maken van een verse mango en verse walnoten. Blend dit totdat alles helemaal fijn gemalen is.
Mijn blender is niet zo sterk. Daarom heb ik ervoor gekozen om een hakmolen te gebruiken om alles klein te krijgen.
 Als je net als ik een hakmolen gebruikt, leeg je het kommetje in de blender. Doe er vervolgens het halve kopje yoghurt en het halve kopje melk bij en mix dit weer goed door elkaar.
 Je smoothie is klaar. Als je de smoothie niet zoet genoeg vindt, kun je er nog voor kiezen om er een beetje honing bij te doen. Vergeet niet om weer even te mixen. Zelf heb ik de smoothie nog niet gemaakt met honing erbij in.
 Er is genoeg voor ongeveer 2,5 glas. Daarom kies ik ervoor om het in een fles in de koelkast te bewaren. Ik vind het ook iets te veel werk om 's ochtends vroeg te maken. Ik maak het een avond van te voren al klaar en zet het dus in de koelkast.
De glazen sap flessen van de Albert Heijn zijn ideaal om te bewaren zodat je ze uiteindelijk zelf weer kunt vullen met eigen gemaakte smoothies.

Ik vind deze smoothie in elk geval erg lekker! Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie het proberen te maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten