vrijdag 3 augustus 2012

Holiday trip: Iceland // 1

Vorige week woensdag ben ik terug gekomen van mijn vakantie naar IJsland. De meeste mensen zeggen, wie gaat er nou in de zomer naar IJsland? Maar het was zeker de moeite waard. De natuur is er zo geweldig mooi!
1. Golden circle tour // We kwamen langs een bedrijfje waar ze tomaten kweken. Op IJsland groeit bijna helemaal niks dus alles moet worden geïmporteerd. Inmiddels zijn ze op IJsland bezig met het kweken van tomaten. De bijen die nodig zijn voor de bevruchting van de bloemetjes worden vanuit Nederland per schip aangevoerd. In de IJslandse natuur leven geen bijen. (bijna helemaal geen insecten trouwens) 2. Golden circle tour // Thingvellir national park. 3. Whale watching tour // Voordat we in het walvisgebied waren, moesten we een stukje varen. Dit is de IJslandse vlag. 4. Jökulsárlón // Het ijsbergenmeer. 5. Strokkur // Geiser. Dit was echt heel gaaf om te zien. Eens in de paar minuten Spoot de geiser water omhoog. 6. Jökulsárlón // Het ijsbergenmeer. 7. Golden circle tour // Dit zijn IJslandse paarden. Met de Golden circle tour gingen we een show bekijken met IJslandse paarden. 8. Hallgrimskirkja kerk van binnen. 9. Whale watching tour // Dit was het bootje waarmee we de zee op gingen. 10. Jökulsárlón // Het ijsbergenmeer. 11. De Hallgrimskirkja kerk. 12. Whale watching tour// Er zat een meeuw op de boot. Het meisje dat vertelde over de walvissen zei dat ze nog nooit had meegemaakt dat er een meeuw op de boot zat. Haha als je hier in Nederland met een veerboot naar één van de eilanden gaat zitten er altijd meeuwen op de boot dus dat vond ik wel grappig. De volgende keer laat ik nog een paar andere foto's zien. Ik ben onder andere ook nog naar de Blue lagoon geweest. Zo heerlijk. Alleen al om de Blue Lagoon zou ik zo weer terug gaan naar Reykjavik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten